Saltvolontär i Burma

2013-09-19
21:03:00

Fotbollsspelande en torsdagskväll i en stad som sover
Måste bara berätta vad som hände ikväll. Vi var på väg hem från middag med två schweiziska tjejer dåvi såg ett gäng killar/män som spelade fotboll på en nyasfalterad gata. sagt och gjort hakade vi på och det var så kul! Jag har nog saknat det där spontana lekandet lite grand och fotboll! Så härligt var det och de var inte sådär påiga utan trevliga och genuint glada över att spela fotboll sent en torsdagskväll. Sprang omkring alldeles glad i hjärtat. Dessvärre verkade det inte som att de hade planerade möten av fotbollsspel men jag hoppas på fler kvällar där i slutet på gatan.
Om någon vet hur man får hit filmklipp på bloggen får ni gärna höra av er!
Nu ska denna smått lyriska flicka sova, klockan är ju ända halv två...
Tack Gud för denna dag!

Kommentar:
#1: Johanna

Åh, det är ju så fantastiskt att du delar med dig av din resa. Jag kan verkligen se mary framför mig när du skriver om fotbollen. Tänker på när vi spelade med några kids i etiopien och såklart matchernas match mot tanterna i sydafrika, haha! Saknar dig min vän, ber för dig och hoppas du har det bra.

(här är förresten en länk på instruktioner till att lägga upp videoklipp, dock måste videosarna först laddas upp på youtube: http://www.designadinblogg.se/lagg-in-youtube-klipp-pa-din-blogg/)

Svar: Fina du! Ja jag tänkte på vår match mot tanterna med! Kan säga att det blev mer stukturerat även om det inte fanns domare eller sopsäckar till mål :) Saknar dig med! Otroligt!
Tack för tipset! Ska kolla in, är ju inte high på youtube utläggande heller men kan ju kanske bli mitt projekt här.
Maria

2013-09-19 @ 22:51:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: