Saltvolontär i Burma

2013-12-10
09:07:21

Tack kära lärare för inspiration!
När jag vaknade igår var jag inte lite förkyld. Utan mycket! Jaja, bara att bita i sura äpplet och fylla på med C-vitamin i kroppen! Vispade till mig nyponsoppa som jag brukar när jag är förkyld, även hemma i Sverige.
Måste ha hjälpt för lyckades på kvällen hålla i en lektion på 1,5 h och bara snyta mig en gång! :D
 
Och vilken lektion sen! Var inte direkt peppad innan men hade på begäran tänkt köra lite skillnad mellan formell och informell engelska så jag hade inte så mycket att tänka igenom och förbereda. Det är nämligen nu jag säger tack till mina gamla lärare för de braiga uppgifterna som jag sparat på min dator och har haft en del nytta av nu när jag undervisat här i Yangon. Hehe så lite har jag stjält idéer från Draggentiden. Mina elever ska nu skriva två brev, ett formellt där de söker ett jobb och ett informellt när de är i Sverige och hälsar på. Får se hur det går, hoppas det blir bra!
 
Sen till gårdagens krock. En ny elev var med på lektionen men redan när jag frågade alla "How are you today?" såg han ut som ett frågetecken. Vad gör man? Jag kan ju inte helt ändra inriktning från en hyfsad nivå av engelska till nybörjarnivå? Dessutom är det mindre än två veckor kvar innan juluppehållet så jag förstår inte riktigt varför de fortfarande tar in nya elever i klasserna. Hm krångligt men vad kan jag göra?
 
Dagens boktips: "Att leva helhjärtat" Tack till er som gav mig den!
 
Allt gott och glad advent!
 
Maria

Kommentar:
#1: Malin :)

Haha förra inlägget var riktigt roligt!

Jag förstår vad du menar, jag har många arbeten sparade som verkligen är supebra! Hör av dig om du behöver fler tips och trix. Det ska nog gå att hitta mycket av Lenas och Carolinas ideer ;)

BTW, när blev flygresan?? :)

2013-12-11 @ 22:20:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: