Saltvolontär i Burma

2013-12-13
19:03:00

Lucia
Idag är det ju som ni vet Lucia. 13 December och den där extra julkänslan borde ju infinna sig. Pepparkakor, lussekatter, knäck, ja listan på julgodsaker kan göras lång. kanske har ni tagit chansen och ätit något av det? Surprise, surprise, det har inte jag. Men, däremot har vi ändå försökt ta vara på dagen och göra den kanske lite speciell. Eller ja, vi firade med att gå till bästa wifistället och kolla på:
Hehe ja om ni ser lilla cirkeln i mitten så ser ni att det buffras. Det hände lite nu och då men trots det lyckades vi kolla på hela fem avsnitt och vi är ikapp Sverige! Woho! Vi passade också på att lyssna lite till fin Luciasång från Örebro. Det var ljuvligt om det än spädde på lite hemlängtan. Det här blir den första jul som jag kan minnas när jag inte firar i Holmsund. Det känns spännande och bra om än lite tråkit då det inte verkar vara så mycket speciellt firande här, men jag kan ju ha fel, hoppas, hoppas. Fast vad är det egentligen vi firar? Är det firandet i sig som är det viktigaste? Det känns som att det så ofta är massa press på att allt ska vara så glatt och alla ska komma överens och va tillsammans och det i sig är ju inte fel. Men vad händer när det bara blir en fasad, något jag bara vill ha för att det alltid varit så. Det blir för mig en jul back to basic, to Jesus, som ju är basen, grunden i mitt liv. Fatta så sjukt galet det är att Gud, som är så stor och mäktig, blir en människa. Vilken kärlek! Och den får jag ta del av varje dag!
Så lycklig och tacksam till Gud för det han gjort och det han fortfarande gör!
Om du någonsin tvivlar på att Gud älskar dig, lyssna till Bibelns ord. Det var av kärlek till dig och mig som han gav sin ende son Jesus till världen. Och det är inte lite det!
Önskar dig massa Välsignelse denna Luciadag och varje dag i ditt liv.
Kram Maria
 

Kommentar:
#1: Malin :)

Du skulle få höra oss i morgon :) Eller när vi sjöng idag på Öppen Gemenskap. Jag förstår att det känns konstigt!

Viss är kalendern rätt kul :)? Härligt att ni kan se den, med eller utan tjorv ;)

Svar: Det hade ju varit fantastiskt att få höra er!
Ja eller hur? Har samlat på lite fler avsnitt nu så är dags att gå och kolla igen!
Kul att prata med dig idag!
Maria

2013-12-13 @ 20:55:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: