Saltvolontär i Burma

2013-09-29
18:07:51

Inneboende/uteboende?
Vi är inte helt ensamma i denna lägenhet utan vi har en del inneboende för att fylla ut tomheten. Borde ju uppskattas när man suttit mycket hemma själv och ugglat. 

 
 1. Ödlor i decimeterslängd. De är dock inte så sociala utan håller sig mest ute i kanterna(på väggarna).
 
2. Myrorna däremot skyr inte att blanda sig i allt möjligt här. Speciellt matlagning tycker de är väldigt intressant och blir ibland lite väl närgångna. Inte ens insektssprayen hjälper mer än några dar. De har sin vandringsstig längs fönsterkarmen i köket och tar gärna en avstickare till våran matlagning. De säger heller inte nej till varken soptunna eller rester.
 
Våra uteboende är en annan sak. När man lagt sig och precis kommit in i en slags halvsömn kan man väckas till liv av ett krafsande ljud utanför fönstret, alternativt i väggen, vi vet ännu inte. Först tänkte jag råtta i lägenheten NO!!! Hittar ingen råtta, hm kanske en fågel? Intalar mig själv att det verkligen är en fågel och försöker somna om. En annan natt hör jag liknande krafsande men då även ett mer sniffande ljud. Fåglar sniffar inte, eller? Det är nog en råtta eller annat klättrande i väggarna. Okej jag får väl försöka leva med det. Men tänk om de tar sig in i köket? Så kom jag på briljanta idén igår natt. Om man slår ihop dessa två djur till ett. Fladdermöss! Det är mer logiskt med tanke på att jag såg något komma flygande. Så det är min nya hypotes och önskan att det är. Så vi har fladdermöss som  uteboende. Det kan jag leva med. Men jag hoppas de uppför sig bättre i framtiden och inte väcker mig sådär tre på natten, annars får väl vi som hyresvärdar ta oss ett snack med dem.
 
That's all for tonight,
Hoppas ni haft en riktigt fridfull vilodag!
Allt Gott,
Maria

Kommentar:
#1: Malin

Ojoj, spännande djur :)!

2013-09-29 @ 19:52:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: