Saltvolontär i Burma

2013-12-08
14:47:35

"They love you"
Jag har mången gång hört berättas om när jag var fyra månader gammal, på besök i italien med mor min på morbrors bröllop. Mamma skulle byta blöja och i väntan på en ny sådan satt jag i en äldre dams knä. Ni kan ju gissa vad som hände, jo det är sant, jag kissade i hennes knä. Istället för att direkt hålla mig ifrån sig säger hon dock något som jag fått höra är ungefär: "Det är livets vatten".

Denna incident är något jag burit med mig och nu måste det finnas nån inbygd magnet i mig eller nåt. Först upp var under "Sweet December" kvällen då John, Williams son satt i mitt knä för första gången, givetvis ingen blöja, aldrig blöja, ingen har blöja. That's it! Han hade ändå bysor på sig men de stoppade inte mina byxor från att få sig en rejäl fläck. Livets vatten var det ja, tänkte jag och skrattade med då de runt omkring skrattade glatt. Till råga på allt hade vi firat hans 4-månadersdag tidigare under dagen. Samma ålder som jag varit...

Näst på tur är morgonen efter, under gudstjänsten. Jag sitter längst bak och där befinner sig även en liten gosse som jag börjar flirta med så fort jag får chansen. Denna gång sitter han inte i mitt knä utan står halvt och håller i mina båda händer, men en liten ström rinner över mina fötter. Tjoho!

Tredja gången gillt idag då jag sitter på exakt samma plats i kyrkan och givetvis finns det en liten gosse som jag såklart inte kan låta bli. Han kommer upp i min famn och verkar så glad och lugn. Jag tänker hur ironiskt det skulle vara om han kissade på mig. Det hinner inte gå många minuter innan han gör just det. En rejäl fläck över låret. Ja, livets vatten.

Jag berättar för mina vänner om hur så fort barnen kommer nära mig hamnar kiss på mig och de skrattar gott och säger. "They love you" Det är alltså definitionen. Så om du någon gång blir kissad på av någon behöver du inte oroa dig. De älskar dig, så enkelt är det bara!
Allt Gott,
Maria

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: