Saltvolontär i Burma

2013-09-26
17:46:08

Blåbärssoppa och knäckebröd
Det är inte alltför ofta jag dricker blåbärssoppa. Oftast beror det på att allt inte står helt rätt till i magen. Så även denna gången. Jag vaknar tidigt på morgonen och känner mig hungrig, typ men icket. Idag är i och för sig en av våra lediga dagar men just denna veckan är det pastorskonferens och bland annat Björn från Sverige är här för att tala till pastorerna. Vi hade tänkt gå dit och lyssna men för min del blev det istället att sova, besöka toaletten, sova kolla på ett par avsnitt av Borgen som Agnes haft med sig, sova och så vidare. Inte en av de mest produktiva dagarna här men inte mycket att göra åt. Tack och lov har jag sluppit hög feber och känner mig nu hyfsat pigg i huvudet  även om jag inte riktigt vågar äta så mycket och därför är ganska slut fysiskt.
Det har annars varit en intressant vecka tycker jag, mycket inspiration från en annan svensk vid namn Håkan som vi fikade med igår. Otroligt spännande arbete han har fått varit med om i tjänst för Gud. Man kan verkligen bli utkastad på äventyr om man helt har tillit i allt. Även Björn verkade ha varit med om en del spännande saker, om man lyssnar på Lina och Agnes i alla fall som träffat honom mer än i dörröppningen. Hoppas jag är tillräkligt frisk för att hänga med imorgon!
 
Det där med knäckebrödet då?
Tack Björn för det, djungelvrål och annat smått och gott!

 
Har dock ännu inte smakat i rädsla för magen. Men ser verkligen fram emot den dagen! :)
 
Nu blir det nog till att fortsätta sova och hoppas på att det jag stoppat i magen stannar där och att jag kan hänga med imorgon. Det gäller att passa på när det finns undervisning på annat än burmesiska.
Allt Gott,
Maria

Kommentarer:
#1: Erika

Härligt och läsa vad som händer, Krya på dig Älskade Maria! Ber för dig! Kram

2013-09-26 @ 18:12:48
#2: Malin

Åh stackarna! Kämpa på och håll ut. Det är så hemsk att må dåligt utomlands. Man blir så utsatt. Jag är så imponerad att du håller humöret uppe och ser saker så positivt. Stort lycka till och hoppas du mår bättre snart :)!

2013-09-27 @ 08:48:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: