Saltvolontär i Burma

2013-12-17
17:24:15

Bara två veckor kvar
Så var det plötsligt bara två veckor kvar av detta äventyr. Äventyret med Gud som tagit mig över halva jorden till ett land där inte mycket var som jag hade väntat mig. Jag har fått erfara motgångar och medgångar och lärt mig ett och annat om mig själv, livet och världen runt omkring. Imorgon väntar sista lektionen med mina fantastiska elever. Om en vecka är det julafton som jag ännu inte vet hur jag kommer fira. Mycket om de kommande två veckorna är oklart men de lär minst sagt gå snabbt och sen kommer jag va där igen, på flygplatsen där vi landade och jag var rädd att vi inte skulle komma in i landet med de papper vi hade. Nu kommer jag vara på väg åt andra hållet, tillbaka till Sverige och nya äventyr i Umeå och Ersmarkskyrkan. Jag har nämligen fått jobb där och det känns jättespännande att få vara med och tjäna Gud med det jag kan.
 
Ska försöka komma med lite summerande inlägg här också innan dess. Samla tankarna, minnena, erfarenheterna och sortera in dem på rätt ställe i mig så att jag även i framtiden kan dra nytta av allt jag varit med om här borta.
 
Under tiden ni väntar på mer hoppas jag att ni alla har en riktigt bra adventstid fyllt med massa glädje och kärlek! Inte minst älskar Gud dig! Och lite kärlek från mig kan du också ta med dig ut i resten av veckan!
Kram Maria

Kommentar:
#1: Evelina

Känns heltryggt att du kliver in i Ersmarkskyrkan. Guds välsignelse över din sista tid i Burma och jag gör allt dessa dagar för att göra arbetet lätt för dig att ta an.... (inte minst att hitta fram till skrivbordet).

Din företrädare
/Evelina M

Svar: Tack så mycket! Ska göra mitt bästa!Alltid ett plus att hitta fram till skrivbordet!
Hoppas du får en välsignad och uppvilande jul!
Maria

2013-12-17 @ 20:59:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: