Saltvolontär i Burma

2013-09-16
14:59:06

Städdag, förkylningar och annat intressant
I lördags invaderades plötsligt lägenheten av fem tjejer som börjar städa och tvätta. Kändes lite dumt att bara sitta och titta på. Men, men, det får man leva med. De ska tydligen lära sig ta hand om ett hushåll så att de kanske kan åka utomlands och vara typ hushållerska. Singapore är som Norge för svenska ungdomar; de åker dit och tjänar pengar. Skillnaden är att dessa tjejer använder pengarna de tjänar till att försörja sina familjer. Det är nämligen brist på jobb här i landet och många vill därför söka sig utomlands. Därför är det bra att kunna engelska och där kommer vi in i bilden. Teach them English!

Helgen har i övrigt varit ganska lugn, förutom mina hostatacker och de av snytpapper snappt fyllda papperskorgarna. Jodå, förkylningen har frodats. Jag måste erkänna att engelskalektioner och att dela vittnesbörd på en gudstjänst inte är det roligaste när man om vart annat måste vända sig om för att man får en hostatack eller måste snyta sig. Igår gick det till den grad att jag fick lite svårt att andas tills jag hostat ut de krumelurer som befann sig i vad som kändes som mina lungor. Trots detta har är jag väldigt taggad och lite smått rastlös att lära mig mer burmesiska och verkligen ta del av denna kultur. Give it up dear förkylning, you know you can't win this one.
Datorn alternativt internet(who knows which?) vill inte att jag ska lägga ut några bilder så därför får det där andra intressanta vänta till en annan gång!

Må Gud ge dig vägledning och fylla dig till bredden med hans kärlek!
Massa Kramar från ett inte alltför varmt Burma

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: