Saltvolontär i Burma

2013-10-04
14:24:18

På äventyr med Gud
I måndags och tisdags hängde jag och Lina med Björn och Peter ut och evangeliserade. Så konkret. Vi kommer till en församling, delar vittnesbörd och undervisning. Okej, det var mest Björn och Peter som stod för det men det var kul att få utmanas lite! Därefter frågas om nån vill ta emot Jesus för första gången. Vad härligt! under dessa dagar har kanske ett tjugotal personer överlämnat sina liv till Gud. Vi fick be för dem var och en innan det var dags att be för sjuka. Att bara sådär be för helande. Tack Gud för att du helar. Jag vet inte om det var någon konkret som blev helad men människor blev berörda av Gud och överlämnade sig till Honom.
 
Vi besökte även ett barnhem där massa glada barn mötte oss och vi överöstes av gåvor. Blommor, frukt, en virkad börs. Och inte minst massa leenden. Nu fick jag plocka ur minnet från Alternatiden. Gud ser till vårt hjärta!
 
Björn och Peter tillsammans med en del av barnen.
 
Denna unga pojke satt ett par rader framför mig i fredags och nu fick vi besöka hans församling. Det var kul men vet inte om han kände igen mig.
 
 
Man kan möta allt möjligt på vägen framför sig. Först sprang dessa ifrån oss. Sen mötte de en vagn med blivande väggar på. Då vände de hastigt tillbaka mot oss och sprang sedan av vägen. Vad är det för slags fåglar månne?
 
Det är så fantastiskt att få vara Guds händer och fötter på jorden! Vilken inspiration det har varit att få hänga med dessa två män runt och prakticera det så konkret.
 
Önskar och ber att Gud är med och vägleder er alla genom livets upp och nedgångar!
"Detta, är min längtan, bara dig, dig, dig, dig, dig, Jesus."
Allt Gott

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: