Saltvolontär i Burma

2013-09-11
17:55:05

En onsdag jag aldrig upplevt förut

Hej alla där ute i världen

 

 Nu har vi fått vår spis och ett kylskåp! Jag och Agnes har lagat vår första måltid i lägenheten: Spagetti och färdig tomatsås. Mums! Havregryn och ägg är också inhandlat till frukost. och en bit bananstock för 1000 kyat(tchats) inhandlades som frukost i morse.
Vi har nu en Spis och ett kylskåp! :D
Jag har ju alltid städat omkring mig. Hoppas inte ödlan vi såg på väggen har flyttat in.
 
Det är otroligt spännande att man mer och mer känner sig hemma när man går omkring på gatorna här i staden. Även om man inte hänger med i språket kan man komma långt med ett leende.
Nu kommer nog internet snart sluta fungera så jag återkommer när jag nästa gång får tillgång till det.
Men det är kul att vara här även om jag nu har dragit på mig en förkylning av att sova i vinden från ACn.
Önskar dig Guds Rika välsignelse denna onsdagskväll!
 

 


Kommentar:
#1: Malin

Åh va kul att läsa och att du trivs! Ödlorna kanske inte är så farliga? Dock irriterande ifall de låter mycket ;) Det är viktigt att känna sig hemma :) ha det bäst!!

Svar: Har sett fler ödlor nu, men de gör inte så stor skada, vad vi vet. De är ganska tysta, värre är det med bilarna utanför fönstret. Hela stan stannar av ganska tidigt men det medför att den vaknar ganska tidigt(06.00) varje morgon!
Maria

2013-09-12 @ 17:47:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: