Saltvolontär i Burma

2013-09-01
18:57:23

Landat i Yangon

Hej alla dar ute!
Nu har vi landat har i Yangon och efter lang flygresa och tva natters halvdan somn ska det bli skont att sova snart!
Vi har haft en bra borjan tycker jag, lite latt, vi borjar lara oss nagra meningar och deras siffror som inte ser ut som i Sverige. Riktigt kul nar man inser att man lart sig nagot da man forstar bussnumrena.
Manniskorna har ar trevliga och hjalpsamma tycker jag, vi har inte kannt av an att de vill ha pengar av oss for att vi ar vita... aven om taxin vill ta lite hogre pris an for "the locals" sa tur att vi ofta haft med oss experter.
 
I formiddags var vi pa vart forsta mote dar vi direkt kastades in i att dela vittnesbord. Gladjande ocksa att kanna igen lovsanger och psalmer, aven om jag inte kommer ihag alla texter. Det ar samma Gud vi tror pa aven om de pratar och sjunger pa annat sprak. Vi fick aven vara med och dela nattvard och det var spannande, inga oblater dar inte.
 
Finns massa mer att beratta men vet inte vart jag ska borja, mango, ris, trafik, kulturmissar, men in skirts, vita tigrar, varldens storsta pagod... tja spannande att fa vara har sa lange och se vart Gud leder oss vidare
 
God Bless!

Kommentar:
#1: anders engman

Kul att höra att ni lever! Vita tigrar lät ju fantastiskt häftigt!
Hade strålande!
/PMU Anders

Svar: Fail. märkte nu att mina svar inte riktigt kommit fram... Nu är det väl dags för dig att ge dig av med! Vi hade för övrigt behövt dina skills lite på förra stället. Det var vatten fulla badrummet pga diverse fel med ledningarna! Här har vi själva lyckats laga med lite silvertejp! Funkar super! Har du fixat nån blogg ännu?
Maria

2013-09-02 @ 22:41:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: